انواع قهوه


1) قهوه عربیکا

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است. این دانه قهوه نسبتاً کافئین کمتری دارد و معطر و خوشمزه است. 80٪ قهوه های جهان از این نوع دانه ها تولید می شوند. معمولاً اگر از یک فرد قهوه شناس بپرسید که چه قهوه ای بهترین است، او قهوه عربیکا را به علت دانه های درشت و خوش مزه آن انتخاب می کند. قهوه عربیکا در برزیل تولید می شود و از جمله دلایل خوشمزه بودن این قهوه، مناطق و مزارع گسترده تولید و کیفیت عالی این محصول است.  از دلایل دیگری که این قهوه بیشتر از قهوه های دیگر ترجیح داده می شود این است که میزان اسیدیته کمی دارد.
دانه های عربیکا طعم شیرینی دارند و نکته جالب تر این است که، گرچه این قهوه محبوب ترین قهوه است اما به اندازه قهوه روبوستا کافئین ندارد.

2) قهوه روبوستا

در حالی که عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است، اما روبوستا ارزان تر و قوی تر از آن است. این نوع قهوه که حاوی 2.5٪ کافئین بیشتر از انواع دیگر قهوه هاست و طعم بسیار خوبی دارد. همچنین به دلیل طعم تلخ روبوستا، معمولاً برای نوشیدنی های اسپرسو و در مخلوط های قهوه فوری به کار برده می شوند. گیرایی این قهوه به قدری است که اگر زمانی بسیار احساس خستگی کنید نیز، بعد از نوشیدن این قهوه بسیار سرحال خواهید بود و قطعاً انرژی فراوانی خواهید داشت.
3) قهوه لیبریکا

.آخرین دسته از انواع قهوه ها لیبریکا نام دارد که در کل بازده کمتری نسبت به دو نوع قهوه ای که در بالا عنوان شده، دارد